Käärkäsi

Käärkäsi aka Sizors on mitmepalgeline produtsent, kelle ampluaa ulatub triphopist trummi ja bassini välja. Inspireerituna unustuste hõlma kadunud filmidest ja muusikast, tükeldab ja hakib ta vanadest headest ridadest uue koloriidiga lood. Kuigi on ka solo trummi ja bassi lugusid, siis peamiselt teeb ta antud žanris koostööd Audioholicuga, kellega koos on loodud projekt Audiokäärid (aastast 2009). Koostöö tulemusena valmivad jazzi ja funky sugemetega hoogsad peo bängerid.
Nii nagu tema looming, nii on ka Käärkäsi ise mitmekesine tegelane trummi ja bassi maastikul – üheks asutajaliikmeks plaadifirma KLDR, andnud välja Eesti trumm ja bass kogumikke Keldrist Kõlab Trummi ja Bassi (kokku 3). Lisaks on ta korraldanud mitmeid trummi ja bassi üritusi (sealhulgas ka läbi veebi -JazzTv 2010) ning on ka praegu Bassiõhtu ja Labürindi üheks eestvedajaks. Tema lugusid on välja andnud peale KLDR`i veel ka Lejal Globe ning ADM. Esinemisi on olnud tal arvukalt nii siinpool kui teiselpool Eesti piiri.

ARTISTI ANKEET: Käärkäsi

Kuidas jõudsid trummi ja bassini?

Läbi räppmuusika, mulle hakkasid meeldima räpilugudest tehtud trummi ja bassi remiksid. Näiteks Adam F produtseeris räppareid samal ajal, kui tegi trummi ja bassi ning seda huvitavalt ja stiilselt.

Mis aastal alustasid produtseerimisega?

2006. aastal produtseerisin räpilugusid ja siis paari aasta pärast läksin trummi ja bassi peale üle.

Sinu esimene trummi ja bassi reliis/lugu:

Audiokäärid – Armastus ja Vari, 2009. aastal

Plaadifirmad, mille alt on sinu muusikat väljastatud:

KLDR, Lejal Genes

Kuidas iseloomustad enda muusikat?

Lõigatud, sämpeldatud ja serveeritud toorena.

Mis või kes inspireerib sind muusikat looma?

Filmid ja helidisain. Unustatud soundtrackid – tavaliselt kuulan mingit unustatud ning sageli paar korda kuulatud soundtracki ja siis leian mingi ägeda asja, „wow sellest võiks midagi teha!“

Kumb sa enda arvates rohkem oled, kas DJ või produtsent?

Artist!

Mida sa teeksid algaja produtsendina teisiti?

Käiksin vähem pidudel ja keskenduks rohkem muusika loomisele, kui superstaarina elamisele.

Kellega tahaksid tulevikus koostööd teha ja/või b2b mängida?

Tahaks teha koostööd Bert Prikenfeldi ja Puuluup´iga.

Millega peab promootor arvestama, kui sind mängima kutsub?

Sobin hästi lõpubossiks – hommikud on kõige ägedamad.

Mis peaks kindlasti sinu artisti raideris olema?

Piisab professionaalsest ürituse korraldusest. Nt esinemise ajakavad on läbimõeldud ja paigas, ülejäänud on juba boonus, mis tuleb kaasa.

Parimad/meeldejäävaimad peod, kus oled mänginud:

Bassiõhtu Patareivil, Bassiõhtu EKKM-is, Nicky Blackmarket klubi Korteris, Diletantide Avangard Polümeeris ja kõik Labürindid. Sest neid kõiki üritusi seob hea vibe ja hoolikalt selekteeritud muusika, mida inimestele serveeritakse.
Karklè festival Leedus, see oli esimene kord väga suure publiku ees (umbes 10 000 inimese ees).

Kõige veidram soovilugu, mida sult on DJ seti ajal küsitud:

„See lugu, kus tüdruk laulab lahtises punases autos“

Huvitav fännikogemus:

Karklè festivalil, kui peale setti sain Mr. Woodnote´iga sõbraks.

Muud huvid (hobid):

Arvutimängude kogumine, raamatud ja koomiksid, kultusfilmid ja magamine.

Kas eelistad planeerimist või spontaansust?

Spontaansust, kuigi planeerimine säästab aega ja on professionaalsem lähenemine loome teostamisele.

Kes on su parim sõber?

Pere

Mida ei tohi sult kindlasti küsida?

Autogrammi – see on lihtsalt creepy.